JAG VILL INSPIRERA MERA

 
 
Här hoppas jag att jag kan inspirera en eller två till att leva lite mera. Och med det sagt så behöver det inte behöva innebära att man skall bege sig till andra sidan jorden och hoppa fallskärm från 4000m höjd. Nej nej.. livet har så mycket fint att erbjuda och så mycket häftiga upplevelser att ta del av som finns precis där man redan är.
 
Jag valde för ca 2 år sedan att sluta jobba 100% och har endast jobbat sporadiskt efter det, haft mycket ledig tid och känt efter vad jag verkligen vill göra. Vad blir jag glad av. Med mindre ekonomi men desto mer tid så fick jag verkligen fundera, prioritera och planera för att göra det jag tycker är kul och som får mig att må bra. Sedan dess känner jag att jag inte vill bli fast i ekorrhjulet igen och leva i ett sånt snabbt tempo som gör att jag inte har tid att känna efter.
Att bli medveten om sina val och sin konsumtion (som man måste börja se över när man har mindre ekonomi) gjorde också att jag blev mer och mer mån om miljön och engagerad i miljöfrågor. Jag känner verkligen att det har gett så många bra funderingar och frågeställningar att försöka gå runt på en mindre ekonomi att jag känner att det är något alla borde testa på :D
 
Nu hade jag bara tänkt skriva ett kort inlägg men det har redan misslyckats känner jag.
Men jag sätter punkt här för nu så får jag återkomma mer konkret med dem ändringar jag gjort i mitt liv en annan gång. Hoppas vi hörs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0