SEMESTER

Okej, så detta med semester på liten budget.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker att resa är fantastiskt. Resa är livet skulle jag vilja säga.
Och detta året har jag verkligen upptäckt vilket fantastiskt vackert land vi bor i och vad mycket Sverige har att erbjuda. Man behöver inte resa långt för att bli tagen av dess natur.
 
För mig handlar resandet om kontraster. Att komma hem med nya perspektiv och insikter efter att få testat på nya smaker, känt nya dofter, mött nya människor i nya miljöer.
Att sova i tält på hård mark ena natten, för att sedan komma hem och uppskatta sin mjuka säng ännu mer. Att dricka pulverkaffe utomhus i en soluppgång, för att sedan uppskatta bryggkaffet framför nyhetsmorgon i soffan hemma. Att få lyxa till det och äta ute varje dag i en vecka, för att sedan få kocka hemma och kanske till&med tycka det är gött att sköta om sin egen disk. Ja, kontraster!!
 
Jag vill visa lite bilder där vi tog oss nedåt landet, tältade i en dunge, surfade i solnedgången och fikade på mysiga cafer i gamla lador. Sverige at it's best alltså!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0