STRUKTUR

Oj vilken intensiv vecka. Just nu inbefinner sig taco-matkoman sakta och fötterna vilar stadigt på soffbordet! Helt underbar jäkla känsla. När jag kom in på socionomprogrammet i Januari så var jag ute och reste och missade därmed första del-kursen. Det innebär dubbla kurser just nu och 1 månad framåt. Mycket plugg med andra ord. När jag började plugga på universitetet så var det nästan 10år sedan jag pluggade sist, vilket innebar en jäkla omställning, och jag börjar så smått inse nu att struktur är extremt viktigt för mig. Jag har alltid tänkt att jag är en person som inte är så nogrann, som inte behöver ha tydliga instruktioner eller så. Nu har jag fått tänka om :P
I veckan hade jag en inlämningsuppgift som var så oklar och man förstog inte riktigt var det var som man skulle amalysera. Jag blev stressad och lite förvirrad, men hemmet har typ aldrig varit så rent. Vi möblerade till & med om i vardagsrummet. Min kompis sa något klokt som antagligen stämmer, att när man inte riktigt har kontroll på plugget så försöker man ta kontroll över det man kan. Typ som ett stökigt hem! Men nu lämnar jag denna intensiva vecka bakom mig, klappar mig själv på axeln och säger jäkligt bra jobbat, och så köpte jag med blommor till mig själv påvägen hem. Man måste fira varje liten delseger mot sitt mål, det är viktigt med belöning tror jag!
 
Idag har jag namnsdag och min fina kille kom hem med choklad & blommor. Hur fint! <3 Så ikväll väntar lugn kväll och imorgon ska vi ut till en ö i skärgården här utanför Göteborg, det är ett naturreservat där som på sommaren huseras utav vilda islandshästar och får, undra om dem är där ännu? 

 
 
 
Jag gjorde tacos av lite sånt som fanns hemma:
  • Veggofärs+kikärtor-+riven morot med tacokrydda, såklart
  • Rivna morötter+limejuice+chili
  • hummus av kikärtor+rödbeta+vitlök
  • avocado+tomat+vitlök+lite grek youghurt
  • ruccola
  • rödkål
  • ost
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0