ROLE MODELS

Det var läängesen jag läste/följde bloggar. Utav en dålig vana är det då samma bloggar jag nu klickar in mig på när jag något år senare sitter här och ska söka inspiration på nätet. Det gav mig, till en början, typ noll inspiration. Snarare tvärtom.
 
Det gav mig snarare en livsstilshets & press som hette duga. De bloggar jag scrollade mig igenom verkade mest innehålla häftiga bilder där den ena dagen verkade överträffa den andra i nya glassiga miljöer från diverse olika nya resemål.
 Missförstå mig rätt, det ser härligt ut, på bilderna, absolut. Men jag vill ha innehåll, jag vill läsa och se sådan som berör mig någonstans, som är intressant. Jag vill läsa om människor som vill göra den här världen till ett bättre ställe, som på något sätt visar omtanke och vill påverka andra mönniskor till att bli bättre medmänniskor. Värna om miljön & om varandra. Som fokusera på att bra, från insidan och ut. Inte bara SER bra ut.
 
Mitt "gamla" blogg-läsandet övergick till instagram scrollande för mig, när instagram dök upp i mitt liv. Sedan cirkus 1 år tillbaka har jag dock, till & från tagit bort appen, laddat ner igen (bara för att kika något snabbt såklart, men fastnat igen) till att några veckor senare vaar så trött på denna energi & tidstjuv. Så nu har jag inte kvar appen längre sedan några månader tillbaka. Det var säkert en bidragande faktor till att jag tillslut själv blev med blogg och lusten att börja läsa bloggar igen.
 
Men efter att googlat lite dök den ena grymma bloggen upp efter den andra. Så fylld med energi, pepp och inspiration efter att ha klickat runt bland en massa underbara bloggar. Nu gled jag iväg från ämnet.. men det jag ville säga var att jag nu ikväll när jag suttit och sökt på nya bloggar (för mig) så blir jag så oerhört GLAD. Det finns sånna grymma personer där ute som vill bidra till en bättre & snällare värld på något sätt, vara en människa som lämnar så lite avtryck på vår miljö som möjligt, tänker på återbruk och som mår bra av detta och inspirerar andra till att göra det samma! 
Känner mig som en riktig gamling som just upptäckt den virala världen! HAHA. Men jag tror att hela detta med influencers & bloggare har fört mina tankar till en ytlig värld där det klöses med klor (eller lösnaglar) för att komma till toppen och där man är ganska självupptagen. Snacka om att jag bott under sten ett tag, måste vidga mina blogg ögon alltså! ;)
 
Jag har kikat in på flertalet bloggar som inriktat sig just på detta att leva minimalistiskt, alltså inte äga så mycket prylar. Kan tänka mig att det är befriande att inte ha en massa prylar och kläder som tar upp plats som aldrig används. Bättre att sälja/skänka vidare! Jag blev väldigt inspirerad och ska redan imorgon ta mig an att rensa ut garderoben till att börja med! JAPP, det får minsann bli morgondagens mission! Fridens liljor folkens!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0