DET OVÄNTADE - BENBROTT

 
Livet slutar inte förvåna mig. Det har varit en omtumlande sommar & höst, som har bjudit överaskningar på det privata planet som vänt upp & ner på livet och ens planer, det har varit otroligt påfrestande och kämpigt att plugga 200% och sedan åka på matförgiftning och sjukdomar på det.
 
Men nu, nu tänkte jag att jag hade kommit i fas och hade koll på läget och kunde trappa ner på skoltempot (Jag har tentat av ena kursen nu, HURRA) och bara njuta av den mysiga hösten. Tji fick jag.
 
I Lördags så var jag och skejtade med min pojkvän och två vänner, när vi hade skejtat i 2 timmar och man var redigt trött så skulle jag bara testa att droppa ner från en ramp innan vi var färdiga. Det är inget som jag kan men jag har testat det förut, och alltid då med hjälp av någon annan som jag håller i och som "fångar" upp mig. Likadant skulle vi göra nu, men jag måste landat helt fel för när foten tar i marken så känner jag att jag får sjukt ont och att något gick fel. Vi åkte till akuten och 11h senare fick vi åka hem.
Den slutliga domen blev: bruten fotled på två ställen, jag fick massa smärtstillande och morfon då de var tvungna att "dra rätt" leden och ett ingipsat ben.
 
Vågar knappt planera något för framtiden längre för det känns som att jag inte har någon kontroll.

På Torsdag ska jag iallafall opereras, för att stabilisera benet så behöver dem sätta in skruvar och platta. Jag ska sövas, och det är väl det som känns mest läskigt. Det har jag aldrig gjort förut. Men dem är ju så proffsiga och duktiga läkarna o sjuksyrrorna så det kommer nog gå galant!

Nu har jag iaf otroligt mycket tid, det mest händelserika som händer dessa sagar är att jag går från sängen/soffan till toan. Så jag ska verkligen försöka att lägga tiden på att läsa böcker, lyssna på inspirerande poddar, kolla på ted talks osv. Inte fastna på sociala medier som är så lätt & som deffinitivt kommer göra mer skada än nytta nu när man i prinicip sitter fast hemma. Har ni kanske några tips på aktviteter, böcker, filmer eller dylikt som man kan göra? Jag är intresserad av hälsosamma, hållbara, återanvändbara och inspirerande saker & människor. (: 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0