LOPPIS

I år så hade jag 1 nyårslöfte, och det stack ut lite ifrån tidigare år. Jag kände att jag ville ha ett konkret mål, och jag har flera gånger tänkt att jag vill stå på en loppis. Sälja de där grejerna som sedan länge ligger i en "sälj" låda, men som jag ändå har lite separationsångest ifrån, och därför inte får tummen ur att lägga upp på någon sälj-app.
 
Det var prylar och kläder från tidigare kapitell i ens liv från olika världsdelar, som har ett sentamentalt värde för mig, men som aldrig användes längre. Då tänkte jag att loppis är perfekt, det kanske är enklare att sälja vidare när man faktiskt får se den personen som kommer få ge just mina plagg ett nytt liv. Yes, sagt & gjort. Mitt nyårslöfte blev : Ställ upp på loppis!
 
 
I Maj så anordnas en megaloppis i området där jag bor i Göteborg. Alla får vara med och det kostar inget. Som tur var hade jag också min fina vän på besök som är en väldigt social filur & säljare utan dess like som hjälpte till. Allt från sjalar, kimonos, jeansshorts till mina egenodlade växter och smycken. Allt skulle bort. Jag tror att vi sålde av 60% av grejerna under dem 3 timmarna som vi stog där innan det började regna och den totala summan som vi tjänade in blev 1300kr. Så himla bra. Men det roligaste av allt var verkligen att fixa och dona innan, träffa glada människor, och få höra historier om vart ens plagg skulle härnäst. Tillexempelvis så var det en tjej som blev jätteglad att hon hittade min stickade topp som jag köpt på Bali.Hon skulle på möhippa på Ibiza med hippie-tema. Hur skoj!
 
Så dagens hållbara, ekonomiska, återanvändar och roliga tips är: Ställ upp på loppis. Kolla upp vart det kan finnas i närheten utav vart du bor eller gå ihop några vänner och anordna en egen. Jag lovar att du kommer ha kul, träffa nya intressanta människor och tjäna en liten slant! SÅ BRA!
 
 
Det visade sig att vi var lite rookies och inte kom i god tid innan, folk började gräva i prylarna innan vi ens hann packa upp. Därför blev det inte riktigt så organiserat och prydligt upplagt som jag velat. Så tips: Var ute i god tid och ha gärna med dig något att lägga/hänga dina grejer på. Min sarong fick agera bord, men det gick ju bra det med!
 
Fredrikapåvinden
2018-09-05 @ 09:02:09
URL: http://fredrikapavinden.com/

Åh jag älskar Megaloppisen i Majorna! SÅ himla bra grej ju!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0