VI HAR DET BÄST!

"Vi tillhör den procent som har det bäst i världen - om vi inte försöker göra någonting, vilka ska då göra det?" - Emma Rosman, VD & grundare utav appen Welcome som sammanför nyanlända med företag & lokala svenskar.
 
Jag läste detta imorse, och kom även ihåg dem orden som Beatrice Fihn uttalade i sitt sommarprat. Det var något i stil med: "Om inte vi som bor i ett tryggt land, med grundläggande rättigheter som skola & omsorg, om inte vi orkar kämpa & ta striden, hur ska då dem orka det, dem som bor i länder som präglas av krig, rädsla & hot." 
Beatrice Fihn och hennes organisation ICAN som arbetar för att kärnvapen skall förbjudas, blev tilldelade nobels fredspris 2017. 
 
Dehär orden gör mig så taggad. Klart vi måste kämpa och strida för det som vi tycker är viktigt och som vi anser kommer göra världen till en bättre plats för alla!

Sen kommer den där känslan och blåser omkull en, men vad ska lilla jag göra? Det spelar ju ingen roll om jag gör ett försök till skillnad, det märks inte ändå! Johodå, just idag är jag besluten om detta, och jag tror att det  gäller att inte bli överväldigad av sitt slutmål, utan varje litet steg räknas. Och varje liten grej som du gör för det bättre, ska du ha en eloge för. HEJA DIG!

Idag drar jag mitt lille strå till stacken och tar med mig mitt lilla mellanmål i min favvoglasburk till min föreläsning. Här slängs inga burkar, alla återanvänds. Billigt och bra för min plånbok att slippa göra ett köp på 7/11 senare när hungern slår till. Bättre för miljön då jag inte köper en onödig engångsvara som antagligen är omsluten av plast. Och absolut bättre för min kropp och hälsa då jag vet exakt vad jag stoppar i mig! Idag blir det grekisk yoghurt med hallon, bannan, kokos, kanel & honung!
 
 
Ha en fantastisk Fredag alla människor där ute <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0