MIN STOLTHET

Ja om man nu lite nördigt får säga så, jag är verkligen löjligt stolt över min avokadoplanta. Framodlad från en liten kärna som jag lindade in i fuktigt hushållspapper och förvarade i en plastpåse i ett varmt och mörkt utrymme. Tillslut började kärnan spricka upp och ur kom en liten grodd som jag sen satte i vatten. Jag har flera gånger innan testat att sätta kärnan direkt i vatten men det har inte alls funkat för mig.
 
Första bilden är ifrån 15 Juli och den sista är ifrån idag!
Jag har även lyckats få en mangokärna att gro och växa till sig, men den är inte lika snabb. Den är typ bara 7 cm och har 6 små blad. Drömmen är ju att någon gång ha ett drömmigt växthus som gärna ligger lite längre söderut så att dessa växter kan fortsätta att frodas. Vet inte hur länge till dem kommer leva i våran lägenhet i Gbg nu när mörkret är på ingång..?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cajsa
2018-10-24 @ 21:38:03
URL: http://cajsaceciliaw.blogg.se/

Åh fint! Så roligt att gro upp växter, jag har ekollon på tillväxt här hemma nu. :)

Svar: Ja visst är det :) Åh va spännande, hur gjorde du för att få dem att gro?
consciouslivin.blogg.se

Cajsa
2018-10-28 @ 09:55:14
URL: http://cajsa.ceciliaw.blogg.se

jag plockar en tio stycken och lägger på en tallrik så det är till hälften täckta med vatten ungefär, en får vattna lite hela tiden så de inte torkar. efter några dagar så brukar några av dem skjuta skott och då sätter jag dom i en ekollonvas eller i en glasvas med hjälp av synålar. blir så gulligt litet eklöv som kommer upp tillslut! :) krya på dig! <3

Svar: Åh, tack så hemskt mycket för den utförliga instruktionen. Tack så mycket snälla du! :)
consciouslivin.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0