BUDDHA EDEN GARDEN

Vart tog tiden vägen? Våran tid här i Portugal börjar ta slut (8 dagar kvar) och jag bara insuper allt lite extra nu känner jag. Jag älskar det här, och nu när jag kikar igenom bilder från tiden här så blir jag redan nostalgisk, även fast tiden inte ens är slut än! Jag kommer bli (är?) en riktig sentimental, nostalgisk tant.. :P 


Här kommer lite bilder från en liten utflykt i helgen. Vi besökte Buddha Eden Garden som jag verkligen kan rekomendera. Jag hade bara hört att det skulle vara en park med gigantiska budda statyer., men parken var gigantisk och bjöd på så mycket mer. Det var konstinstallationer, vackra grönområden, bambu-labyrinter och palmer i tusentals. Det som nästan var det bästa var att det var nästintill folktomt, eller så kändes det bara så för att det var så otroligt stort. Parken skapades utav en Portugisisk man som var konstsamlare och investerare, han var bestört över talibarnernas förstörelse utav Buddha statyer i Afganistan. Genom att uppföra och skapa denna park ville den Portugisiske mannen hedra & bevara den Buddhistiska kulturen.
 
Parken är omgiven av vingårdar, så utgången är via en shop där man säljer lokalproducerat vin! Bara de.. ;) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0