SOMMARLOV

 
Att se hjärtaformade ting gör mig löjligt glad. Här i Portugal har jag hittat det i löv, snäckor och senast i form av en avocado! <3 Hur fint?! Och vilken perfekt avocado det var sen också, så krämig och perfekt mogen. Den var från spanien. Skalet är mycket tunnare också. Tänk om man kunde odla sånnahär i trädgården, vilken grej!

Hur som. Nu har jag just skickat in min sista uppgift. Hur sjuk! Tiden här har bara flytit på och nu inser jag att jag klarat av 3 olika kurser. Portugisiska, metod & teori i fältarbete och nu den sista som jag inte fått feedback på än: hjärnans roll i psykisk ohälsa. Shit. För 7 månader satt jag hemma och sökte distanskurser frenetiskt och visste inte hur jag skulle få ihop detta, hur skulle det gå med studiedisciplinen och motivationen? Nu med fascit i hand kan jag bara säga att det gått hur bra som  helst. Att ta en termin på valfri ort och plugga sånt som man finner intressant och utvecklande.. sån jäkla boost! Att få bo i Sverige och ha tillgång till gratis studier och kunna vara flexibel med uppläget - sån jäkla lyx alltså! Tänk också vad man oroar sig inför nya utmaningar och sen som oftast går det skitbra och man utvecklas jättemycket.

Nu tar jag sommarlov, i väntan på att fixa ett sommarjobb. Man får njuta sålänge det varar <3 <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CONSCIOUS LIVIN.

> De ska va gôtt o leva <

RSS 2.0